نـکات فروش
نکاتی برای فروش موفق کالا، خدمت فروشندگان عزیز.
اول از همه نوع فروشندگان را معلوم می کنیم. دوم؛ روش و رفتاری را که برای فروش موفق کالا لازم است انجام دهند را عنوان نموده
سوم؛ روش های معامله. چهارم؛ مدل دریافت هزینه بابت ارائه کالا بیان می شود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فروشندگان به دو بخش تقسیم می شوند که نشانگر محدوده فروش، اندازه فروش، ظرفیت تأمین کالا، تنوع کالا هستند.
الف- فروشنده کالای مصرفی بسته بندی شده “کارخانه ای” ب- فروشنده محصولات خــانـگی و کـشاورزی.
الف- فروشنده کالای مصرفی بسته بندی شده تولید شده در کارخانه.
این نوع فروشندگان را در دو دسته کلی می توان تقسیم کرد.
1- فروشندگان واسط 2- عرضه کنندگان مستقیم کالا با شعار معرف شان “از تولید به مصرف”.
1-1- فروشندگان واسط؛ کسانی که از جایی کالا را تهیه و با قیمت بالاتری در مکان متعلق به خودشان مثل: مغازه های کوچک، سوپرمارکت محلی، هایپرمارکت ها کالا را به مردم عرضه می کنند.
2-2- عرض کنندگان مستقیم کالا؛ کسانی که مشغول به تولید کالا بوده و قصد دارند که کالای تولید شده را بدون واسطه به مصرف کننده برسانند.
در سالهای اخیر این نوع معامله بسیار رایج شده است چرا که از هر نظر پر سود است.
ب- فروشنده محصولات خــانـگی و کـشاورزی:
این فروشندگان از مهم ترین فروشندگان و قطب اقتصاد هر کشوری می باشند و اساسا یاوران برای خدمت به ایشان تاسیس شده است.
ایشان می توانند با ورود به این سامانه محصولات خود را با درصد آستانه سود بیشتر و با توافق قبلی و صد البته تضمین شده به انجام برسانند.
برای این گروه از تولید و توزیع کنندگان و فروشندگان فقط قرارداد طلایی را به ایشان پیشنهاد می کنیم.
مراحلی که لازم است انجام دهید تا فروش خوبی داشته باشید کدامند.
فروش کالا با ثبت نام و درخواست ایجاد فروشگاه میسر میشود.
توضیح کوتاه:
ثبت نام و درخواست ثبت فروشگاه در سه مدل است.
1- ثبت نام و ثبت فروشگاه با روش معمولی طبق روال عادی رایج در تمامی سایت ها مثل دیجی کالا ،باسلام ؛ و…که فقط نیاز به ثبت نام ساده دارد. رایگان است.
مزایا: بدون مزایای خاص و فقط دیده شدن در سایت.
2- ثبت نام و ثبت فروشگاه با درخواست عقد قرارداد سطح سه قـراداد نقره ای فقط برای فروشگاه های بسیار کوچک مستقر در حاشیه محلات شهری و روستایی جهت بهتر دیده شدن فراهم است. این نوع فروشگاه ها نیاز به عقد قـرارداد نقـره ای دارند.
مزایا؛ دارای سیستم پیش فروش و ارائه توکن به ایشان و اما بدون درصد بیشتر آستانه سود. سود کالا بر مبنای عُرف صنفی.
3- ثبت نام و ثبت هاپیر و فروشگاه بزرگ حرفه ای و تولیدکننده کالا که با قصد ارائه کالا با روش عرضه مستقیم کالا اقدام به فروش کرده اند
با عقد قـرارداد طلایی فضا آغاز کنند.
مزایا؛ دارای سیستم پیش فروش و ارائه توکن به ایشان و درصد بیشتر آستانه سود. سود کالا دو وجهی با توافق طرفین قرارداد. جهت جبران درصد کم آستانه سود تعریف شده صنفی.
نحوه دریافت هزینه کالا؛ نوع فروشگاه و قراردادها بر نحوه دریافت تآثیر دارد.
ج: سه مدل ثبت فروشگاه وجود دارد که یکی شون بدون قرارداد هستش و دو تای دیگر آنها فقط با عقد قرارداد امکان فعالیت دارند و همچنین دو نوع قرارداد وجود دارد
الف- بدون قـرارداد نقره ای ب- قـرار داد طلایی.
الف: برای فروشگاه های عادی بدون قرارداد؛ پس از ارسال کالا، هزینه پرداخت می شود.
ب: برای دارندگان قـرارداد نقـره ای: قبل ارسال کالا، هزینه پرداخت می شود.
ت: برای دارندگان قـرارداد طـلایی؛ 1- دارای سیستم پیش فروش (قبل ارسال کالا، هزینه آن پرداخت می شود) 2- دریافت آستـانه سـود بیشتر از عُرف. با توافق قبلی.
پشتیبانی سایت چطور است؟
استفاده از سیستم چت آنلاین و تماس تلفنی با مدیر بازار در مدت زمان تعیین شده ارتباط بگیرید و مشکل خود را مطرح و حل کنید. فروشگاه آنلاین در خدمت فروشندگان محترم است.
توضیحی در مورد مدیر بازار: یک عضو فعال با عنوان مدیر یت بخش خرید همیشه در حال رسیدگی به امور است که همیار خریداران و فروشندگان می باشد و دائما خرید و فروش ها را پایش می کنند و مُباظب رفتار فروشندگان و خریداران می باشد و امور فروش کالا را آسانتر می کند. حدودا هر 100 کاربر فروشنده یک مدیر بازار دارد.
مسولیت ها پیش بینی شده و نیوری انسانی مورد نیاز و تعداد خدمت گذاران و عنوان عناصر فعال در سایت کدامند؟
1- مدیر کل؛ تعداد همکار: 4
2- مدیر پروژه؛ تعداد همکار: 5
3- مدیر بازار؛ تعداد همکار: 12
4- مدیر اپراتوری چت سایت؛ تعداد همکار: 14
5- مدیر حساب؛ تعداد همکار: 2
مجموع تعداد همکاران :37 نفر
همه با هم موفق باشید.